10 alimente pentru oamenii ocupați (dar care vor să mănânce sănătos)

Înainte de orice, lasă ideea de perfecțiune deoparte. Nu trebuie să mănânci 100% „corect” (orice ar însemna asta în mintea ta), ci să faci schimbări mici, dar care să te țină pe termen lung. Mă refer aici la alegeri alimentare mai smart, care să înlocuiască covrigii, pateurile, ciocolățelele, sucurile și alte mărunțișuri cu indice glicemic până la cer și nutrienți spre zero.

Și pentru că domnul timp ne joacă feste uneori și ne scapă printre degete, am făcut o listă cu câteva alimente pe care e bine să le ai în cămară/ frigider, pentru că sunt gustoase, sănătoase, versatile și ușor de pregătit.

10 alimente sanatoase pentru oameni ocupati

Pe lângă fructe și legume proaspete, care ar trebui să fie baza, zic eu, ține aproape următoarele:

1. Couscous

Aliment mai simplu de preparat nu cred că există. Fierbi apă, o torni peste couscous, aștepți câteva minute și e gata de servit! Merge ca fel principal alături de o mâncare de legume, în salate, cu brânză sau carne, dar și ca desert sau gustare. Două rețete găsești aici

2. Mazăre congelată

Fierbe extrem de ușor, deci e gata repede. Merge cu roșii, salată verde, ulei de măsline și un pește la conservă sau cu iaurt și fructe uscate.

mazare-cu-ton-si-ardei

3. Fructe uscate

Perfecte ca gustare, dar mai ales ca să înveselești salatele alea de care te plângi mereu că n-au gust 🙂 Sunt un pretext bun să experimentezi combinația dulce + sărat. Indiferent că îți faci rezerve de caise, stafide, curmale, smochine sau altceva, alege-le deshidratate, nu confiate, pentru că acestea din urmă sunt scăldate în zahăr. Și poate nu vrei asta.

4. Hrișcă

O găsești sub forme variate, nu are gluten și este destul de ieftină. Pentru a fierbe boabele, folosește 2 căni de apă la o cană de hrișcă și un pic de sare. Am scris pe-ndelete despre hrișcă în acest articol, inclusiv idei de preparate.

5. Nuci și semințe

Și aici mă refer nu doar la nucile clasice, dar și la migdale, caju, alune, fistic sau orice altă nucă îți place ție (apropo, te încurajez să încerci și sortimente mai puțin cunoscute, cum ar fi acesta sau acesta). Alege varianta crudă, simplă. La fel și pentru semințe – de floarea-soarelui, dovleac, susan, in etc. Se ronțăie cu poftă și măsură (haha, dacă poți) ca gustări, se presară peste salate sau alături de deserturi.

6. Conserve de năut/ fasole/ linte/ mix

Le poți savura ca atare, le poți adăuga în salate sau le poți pasa ca să pregătești o pastă numai bună de mâncat cu felii/ bețișoare de legume sau crackers. Personal, prefer să cumpăr boabele uscate și să le fierb eu (mai ales năutul și lintea), mi se pare că au un gust mai bun; însă articolul ăsta e despre soluții rapide, deci conservele sunt mai la îndemână.

salata-de-naut-cu-valeriana

7. Iaurt simplu

Merge ca gustare, desert, mic-dejun sau dressing la salată. Mai multifuncțional de-atât… Cum sună iaurt cu cacao, fructe și fulgi de migdale, eventual și cu un strop de miere? Sau cu scorțișoară și smochine? Nu, nu din ăla cumpărat de-a gata, cu zahăr și alte dubioșenii, ci “asamblat” de tine, folosind iaurt simplu și celelalte ingrediente.

8. Conserve de pește

Sigur că e de preferat peștele proaspăt, de captură, pescuit din zone sigure etc etc. Dar cum ziceam, e vorba de a alege soluția mai bună, nu neapărat pe cea perfectă, dacă nu se poate. Conservele de pește merg sunt o soluție practică pentru a da consistență unei salate. Alege-le pe cele în apă sau ulei de măsline și evită-le pe cele în sos, care au de obicei și ingrediente mai puțin prietenoase.

9. Paste integrale

Viața este o combinație de magie și paste.” – Federico Fellini.

Apă, sare, paste și masa e gata! N-o să stau să înșir aici sutele de combinații care se pot face cu paste, că ajungem la pensie. Merg cam cu orice: într-o salată alături de legume crude, semințe și brânză, cu un sos de roșii, cu pesto, cu legume la grătar sau chiar cu… ciocolată. Mie îmi plac inclusiv simple, cu ulei de măsline și roșii, dar tu poți să te joci cât vrei cu imaginația și ingredientele. Mai multe detalii despre cum se prepară corect pastele poți citi în articolul dedicat.

10. Condimente și ierburi aromate

Deși sunt mai mult “prafuri”, pot face ușor diferența între o mâncare “meh…” și una gustoasă. E vorba de scorțișoară, cardamom, turmeric, curry, chilli, chimen, garam masala, oregano, rozmarin și multe-multe altele. Când cumperi mixuri, citește întotdeauna ce conțin, ca să nu te trezești că primele ingrediente sunt sarea și zahărul (not cool). 

mere-coapte-cu-nuca-si-scortisoara


Aceste alimente sunt doar începutul. Cu un pic de organizare în lista de cumpărături și în agendă, poți să explorezi alte ingrediente și să-ți pregătești mesele din timp, ca atunci când te ia foamea să nu te înfigi direct în merdeneaua de la colț, scăldată-n ulei și apoi în regrete.

Transformă alimentația într-o prioritate pentru tine și vei avea timp să-ți pregătești o masă gustoasă și sănătoasă. Așa cum ai timp pentru Facebook, Twitter, Instagram, articole despre cine cu cine s-a mai cuplat, teste de personalitate care-ți spun cu ce personaj din Game of Thrones semeni, selfie la baie sau pauza de țigară.

2 thoughts on “10 alimente pentru oamenii ocupați (dar care vor să mănânce sănătos)

    1. Andra :) Post author

      Daaa, avocado rulzzz! Și am văzut că se poate folosi inclusiv la ciocolată sau prăjituri 😀 N-am încercat, dar sună bine.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *