Provocare: urcă pe scări!

Dacă primăvara şi vara, când vremea e prietenoasă, parcă simţim nevoia să facem câte o plimbare şi să ieşim în parc, iarna ne atrage leneşă în casă, la căldură, sau la vreun mall în căutare de divertisment lejer, după ce în prealabil am făcut „plinul” cu ceva dulce.

strada-in-trepte-bucurestiE mai dificil în astfel de condiţii să facem sport, aşa că nu ne rămâne decât să renunţăm la orice brumă de mişcare. Sigur, putem merge la sală sau avem posibilitatea de a face exerciţii acasă, dar mai greu cu mobilizarea 😀

Aşa că astăzi vă lansez o provocare: urcaţi pe scări!

Spuneţi un „Nu!” hotărât liftului sau scărilor rulante şi folosiţi-vă picioarele în scopul pentru care au fost create, acela de a merge. Nu vă lăsaţi purtaţi de mulţime şi alegeţi să urcaţi treptele de la metrou chiar dacă sunteţi singura persoană care face asta, iar restul se refugiază pe scările rulante. Sau, dacă nu e aglomerat, folosiţi activ scările rulante, adică urcaţi-le, pentru un plus de efort. 

În lipsa obişnuinţei de a urca pe scări, după două-trei etaje e posibil să răsuflaţi din greu, de parcă plămânii ar vrea să o ia la sănătoasa din piept. Însă exersând, cu fiecare treaptă vă veţi simţi mai siguri şi veţi putea purta o conversaţie fără să gemeţi de parcă v-aţi da duhul.

Nu vă miraţi dacă vecinii de la bloc o să vă întrebe speriaţi: Vai, s-a stricat liftul???”. Zâmbiţi, liniştiţi-i şi vedeţi-vă de trepte.

Sigur că, per total, urcatul scărilor nu implică cine ştie ce efort, însă pentru o persoană care nu are mult timp pentru mişcare sau nu face sport în mod constant, este un început bun. Iar dacă v-aţi obişnuit deja să urcaţi câteva etaje pe scări şi aveţi nevoie de o provocare la un alt nivel (la propriu şi la figurat), ei bine, nu putem decât să sperăm că în cea mai înaltă clădire din Bucureşti se va mai organiza încă un „maraton” pe cele 34 de etaje ale turnului 🙂

Articol publicat pe România Pozitivă

6 thoughts on “Provocare: urcă pe scări!

  1. roberts

    waw, asta da provocare cu 34 de etaje! nici nu pot sa ma gandesc acum la asa ceva, abia urc cele 6 etaje pana la mine acasa. oricum, ideea e foarte buna. iarna eu am tendinta sa fiu mai lenesa.

    Reply
    1. Andra :) Post author

      Oh, daaa, te înţeleg perfect, şi eu iarna devin cam sedentară 🙁
      A fost ok la Sky Run – unde am urcat cele 34 de etaje -, doar că a durat mai mult aşteptatul să luăm startul decât urcatul propriu-zis al scărilor :))

      Reply
  2. Aliceee traveler

    De cand am ajuns inDomul din Viena si am urcat cele peste 270 de scari care m-au distrus la propriu nu prea mai am tragere de inima pentru urcatul scarilor. Prefer sa urc pana la etajul 12 si sa le cobor 🙂
    Chiar daca nu e accelasi lucru tot e o forma usoara de a face sport

    Reply
    1. Andra :) Post author

      E ok şi până la etajul 12 dacă le urci de mai multe ori :))
      Cred că în ceea ce priveşte scările urcate de mine în vacanţe, la Vatican au fost cele mai multe, dar nu mai ştiu exact numărul lor 🙂 Iar per total, cele 680 de trepte de la Sky Run sunt “recordul personal” 😛

      Reply
  3. AneMarie

    Una dintre cele mai simple metode prin care sa ne asiguram ca facem mai multa miscare. Eu m-am obisnuit sa nu iau scarile rulante la metrou – si daca nu am incotro, tot urc, nu astept sa ajung sus – iar acum a devenit un obicei, urc scarile automat, dar ca nici macar sa mai imi dau seama 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *