Să ne împăcăm cu dulciurile (2)

Citeşte şi partea întâi

Dulciurile pot fi un mic răsfăţ dacă ştim să le tratăm. Vă propun câteva sugestii practice pentru a îmbunătăţi relaţia cu dulciurile:

  • Preferaţi calitatea în detrimentul cantităţii. Alegeţi dulciuri de calitate, chiar dacă sunt mai scumpe. Pe cât posibil, încântaţi-vă simţurile cu bunătăţi preparate cu drag de bucătari pasionaţi, nu cu dulciuri de/la duzină din comerţ. Evitaţi dulciurile din super- şi hipermarketuri, majoritatea (cu câteva excepţii) sunt de calitate mediocră.

prajitura raw vegan la restaurant copacul vietii

  • Împărţiţi desertul cu prietenii. Aşa vă puteţi satisface pofta fără a abuza.
  • Când mergeţi la cumpărături, mâncaţi înainte. Vitrinele patiseriilor şi rafturile cu dulciuri din supermarketuri sunt mai puţin îmbietoare cu stomacul plin.
  • Nu ţineţi dulciuri industriale cu mult zahăr în casă, însă încercaţi să aveţi întotdeauna ceva bun şi sănătos la îndemână: ciocolată neagră, fructe proaspete, fructe uscate, nuci, caju, migdale (crude). Bucuraţi-vă de dulciuri mai ales la ocazii speciale sau când ieşiţi în oraş la un restaurant, o cofetărie, etc.
  • Nu vă înfometaţi. Niciodată. Dacă aţi mâncat prea multe dulciuri deodată, fiţi atenţi la ce consumaţi zilele următoare şi alegeţi alimente cu indice glicemic mic, multe legume şi fructe, cereale integrale, peşte etc. Faceţi acest lucru conştientizând importanţa echilibrului şi a sănătăţii, nu vi-l impuneţi ca pe o pedeapsă.
  • Obişnuiţi-vă să consideraţi dulciurile un răsfăţ, nu le mâncaţi pentru a vă potoli foamea.
  • Când vă e poftă, gătiţi voi înşivă dulciuri. Chiar dacă puneţi puţin zahăr şi făină albă, oricum va ieşi ceva mai sănătos decât un produs la pungă plin de chestii dubioase. Plus că a găti poate fi şi distractiv
  • Detaşaţi-vă mental de dulciuri. Sunt doar o plăcere dintre multele existente, nu singura. Voi decideţi dacă le mâncaţi, cât şi cum; nu le lăsaţi lor puterea de decizie. Găsiţi-vă alte moduri de a vă exprima sentimentele sau de a vă consola.

PS: Din experienţă vă spun că nu e atât de greu 🙂 E nevoie doar de puţină voinţă şi hotărâre.

6 thoughts on “Să ne împăcăm cu dulciurile (2)

  1. O Oană

    La mine răsfățul constă într-un covrig cu vișine pe săptămână 🙂 Nu mănânc foarte des ciocolată, dar și atunci când mănânc aleg chestii comerciale… din păcate.

    Reply
    1. Andra :)

      Nu cred că e o tragedie, mai ales că nu mănânci foarte frecvent 🙂 Până la urmă, schimbările durabile încep cu paşi mici 😉

      Reply
  2. iuliananescu

    asa este, e nevoie de un pic de vointa si de un pic de sprijin din partea prietenilor. De multe ori am ajuns in situatia in care imi cumparam dulciuri, de calitate, dar ma mustra contiinta si atunci incepeam sa le impart la serviciu sau prietenilor. Asa ma simteam bine ca nu ma ingras si ca mi-am respectat programul cu numarul de calorii si stiam ca aduc o bucurie si celor care tin la mine.

    Reply
    1. Andra :)

      Hihi, da, e o soluţie bună să le faci cadou, eu de obicei fac asta cu dulciurile pe care le primesc şi nu sunt pe gustul meu 😛
      Cât despre susţinerea prietenilor şi a familiei, e mai mult decât binevenită. Dar eu zic că putem să scăpăm de dependenţa de dulciuri şi de capul nostru, ca să zic aşa, chiar dacă cei din jur nu sunt de partea noastră. Mai greu, dar nu imposibil 🙂

      Reply
  3. Mira

    În privinţa asta, nu pot spune că nu pot renunţa la dulciuri, sunt săptămâni când nu mănânc… Dar prefer fructele, de la fructe de pădure la banalele mere. Mmm… abia aştept să vină vara cu fructe proaspete! 🙂

    Reply
    1. Andra :)

      Ahh, şi eu sunt fan mere 😀 Iar zilele trecute văzusem nişte zmeură congelată şi mă bătea gândul să iau. Dar până la urmă am zis să aştept să apară în pieţe, e mai aromată proaspătă 🙂

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *