Cum evităm pierderea vitaminelor din alimente?

Câteva sfaturi pentru a evita pierderea vitaminelor din alimente:

  • farfurie cu capsunifolosiţi produse foarte proaspete în locul alimentelor care au fost depozitate câteva zile
  • dacă este posibil, cumpăraţi cât mai des legumele de la piaţă, de la un producător local
  • folosiţi cât mai puţină apă cu putinţă la preparare (spălare, înmuiere)
  • preferaţi fructele şi legumele crude (în afara cazurilor de intoleranţă digestivă)
  • curăţaţi cât mai puţin din coajă şi nu le daţi prin răzătoare decât la nevoie
  • evitaţi prepararea prelungită la temperatură înaltă. Gătiţi produsele la temperatură scăzută şi, mai ales, la abur slab (în special pentru legume)
  • evitaţi să ţineţi multă vreme mâncarea la încălzit
  • păstraţi apa de fierbere a legumelor pentru a face o supă; conţine vitamine hidrosolubile
  • reduceţi cantităţile, dar alegeţi calitatea, preferând de exemplu produsele de cultură biologică; costurile sunt aproape aceleaşi
  • produsele congelate sunt mai bogate în vitamine decât conservele
  • nu expuneţi laptele la lumină

Sursa: Mănânc, slăbesc şi mă menţin” – Michel Montignac

—–

Dacă ţi-a plăcut acest articol şi crezi că poate fi util şi altora, dă un like & share pe Facebook 😉

—–

One thought on “Cum evităm pierderea vitaminelor din alimente?

  1. Pingback: CAPSUNILE SI PROPRIETATILE LOR ANTICANCERIGENE | Lucy Visinescu's Blog

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.