10 variante de mic dejun sănătos și gustos

De ceva vreme mi-am propus să-mi variez micul dejun, care se compune de obicei din fulgi de ovăz cu iaurt sau lapte, alături de ceva mirodenii, semințe și nuci. E ușor de pregătit și îmi place la nebunie gustul, însă îmi dau seama că ar fi de preferat un pic de diversitate.

Cumva, mi-a încolțit în minte ideea că doar un astfel de mic dejun îmi ține de foame și mă satură. Ei bine, această supoziție s-a dovedit a fi falsă după câteva săptămâni în care am experimentat și alte variante. Le-am strâns într-un articol, poate te inspiră și pe tine 🙂

1. OMLETĂ CU LEGUME ȘI BRÂNZĂ

În imagine am surprins o omletă cu dovlecei, alături de gogoșari murați. Pont: nu uita de “prafuri” (un pic de rozmarin, sare cu mirodenii, turmeric, garam masala sau alte condimente și mixuri).

omleta-cu-dovlecei

2. DOVLEAC COPT cu semințe decorticate de cânepă

În ton cu toamna. Pont: merge minunat cu nuci, scorțișoară sau miere.

dovleac-copt-cu-seminte-de-canepa

3. URDĂ CU MĂSLINE ȘI ARDEI GRAS, acompaniate de o cană de chefir cu turmeric, pentru gust și culoare

urda-cu-masline-si-ardei

4. BANANĂ CU UNT DE ARAHIDE

O lingură extra-generoasă de unt de arahide, perfect înainte de o alergare nu prea lungă! În combinație cu banana nu mai e așa lipicios, iar alături de scorți gustul e pur și simplu divin.

mic-dejun-banane-unt-arahide

5. BUDINCĂ DE CHIA ȘI CAROB sau CU SUC DE GREPFRUT ȘI NECTARINE

budinca-de-chia-cu-suc-de-portocale-si-nectarine

6. CLĂTITE DIN DOUĂ INGREDIENTE

Sau omletă de banane :))

clatite-cu-doua-ingrediente

7. HUMUS DE MAZĂRE sau DE CONOPIDĂ

reteta-hummus-mazare

8. COUSCOUS cu lapte sau QUINOA cu lapte

couscous-cu-lapte

9. HRIȘCĂ ÎN LAPTE DE COCOS, cu miere și carob

Am fiert hrișca în apă, apoi am pus un pic de lapte de cocos, cât să nu fie uscată, și am îndulcit-o cu miere.

hrisca-in-lapte-de-cocos-si-carob

10. IAURT CU FULGI DE OVĂZ + carob, nuci, fructe uscate, scorțișoară, cardamom etc.

Rămâne și varianta asta, desigur, pentru zilele cu alergări mai lungi 😉

fulgi-de-ovaz-cu-iaurt-si-carob

FRUCTELE

Am auzit și de micul dejun format exclusiv din fructe, ceea ce mi se pare o idee bună, mai ales dacă urmează o dimineață sedentară. Eu însă prefer fructele ca gustare, pe cât posibil înainte de micul dejun propriu zis sau, dacă nu, la vreo 3 ore după (de obicei, asta se întâmplă când ies la alergat). Îmi place să le tai cubulețe, să le pun într-un castronel și să ronțăi din ele treptat – arată mai bine și pare o cantitate mai mare 😀

PS: După ce am terminat lista, mi-am dat seama că e cam vegetariană, deși nu asta era intenția :))

Tu? Ce preferi să mănânci la micul dejun?

4 thoughts on “10 variante de mic dejun sănătos și gustos

  1. Studio Galati

    Eu prefer la micul dejun ,impreuna cu o cafea espresso lung,un croissant . Asta sa-mi tina de foame pana pe la ora 12-13:00 .Din ideile tale mi-ar placea sa incerc iaurtul cu fulgi de ovaz ,insa nu stiu ce efect are in combinatie cu cafeaua . 😀 Apropo ,si varianta cu clatitele imi face cu ochiul . 🙂

    Reply
    1. Andra :) Post author

      Wow, ai noroc dacă un croissant îți ține de foame până la prânz 🙂
      Nu sunt băutoare de cafea sau espresso, dar cred că nu e nicio problemă în combinația cu iaurt și fulgi de ovăz.

      Reply
  2. Sinziana

    Ohh depinde, micul-dejun e atat de versatil! In ultimele doua dimineti m-am bucurat de smoothie cu iaurt grecesc, fructe de padure, catina si hrisca.
    Dar imi plac si urmatoarele: paine prajita cu avocado si ou fiert, humus cu branza, budinca de chia cu banana sau alt fruct, cartof dulce pasat (cand nu am dovleac) cu unt de arahide.
    Mi-au placut multe dintre ideile tale, voi prelua! 🙂

    Reply
    1. Andra :) Post author

      Humus, o, daaaaa! <3
      Mulțumesc de idei, mai am destul de experimentat la micul dejun, se pare! 🙂 Și când mă gândesc că până de curând mă limitam doar la o singură variantă...

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *