Ştiam că Belgia este recunoscută pentru ciocolata de calitate pe care o produce, însă nu mi-am imaginat că în Bruxelles voi găsi atât de multe locuri unde dulciurile sunt expuse ca adevărate bijuterii, în vitrine creative, pe care îţi vine să le mănânci din priviri.
Încă din Gare du Midi, unde am ajuns cu autobuzul de la aeroport, am fost uluită de eleganţa buticurilor cu delicii dulci şi de varietatea produselor din ele. Chiar şi în supermarketurile mari am găsit o gamă extrem de generoasă de ciocolate, care mai de care mai apetisante, cu tot felul de ingrediente exotice.
În topul locurilor mele preferate din Bruxelles au fost Galerie du Roi şi Galerie de la Reine, unde, sub un tavan elegant de sticlă, se înşirau tot felul de magazine care mai de care mai cochete. Probabil or fi fost şi ceva buticuri cu bijuterii, dar pe ele nu le-am băgat în seamă.
Vitrinele mi-au apărut ca nişte pete vesele de culoare care au reuşit să îndulcească atmosfera mohorâtă din centru, cauzată de vremea închisă şi de lipsa soarelui. Nici în Paris nu-mi amintesc să fi văzut atât de multe magazine cu dulciuri. Cel puţin nu la un loc.
Dichisite şi aranjate cu mare grijă, magazinele cu delicatese m-au cucerit total. Nu într-atât încât să cumpăr dulciuri cu nemiluita, dar destul cât să mă întorc acasă cu două ceaiuri bune ambalate în cutii drăguţe. Am păşit vrăjită pragul magazinului Delices du Roy, unde am rezistat eroic în faţa ceaiurilor elegante Kusmi Tea şi am vrut să încerc nişte sortimente noi. Un oolong cu unt sărat şi caramel de la Compagnie Coloniale mi-a încântat nasul, iar culorile vesele ale cutiilor Lov m-au convins să testez o infuzie de cictrice. Preţurile au fost cam piperate, însă ceaiurile s-au dovedit a fi minunate şi la gust (nu doar la cutii), aşa că sunt mulţumită de alegerea făcută, mai ales că alte suveniruri n-am cumpărat.
Pe lângă buticurile cu dulciuri, mi-a plăcut mult şi vitrina unui magazin cu jucării reprezentând personaje din lumea Disney.
Cred că vitrinele astea pot ţine cu succes locul vizitării unor muzee, în cazul lipsei timpului, iar faptul de a putea pătrunde dincolo de ele, trecând pragul magazinelor, a fost pentru mine o experienţă vie şi extrem de reconfortantă.