După titlu ar putea fi un roman poliţist, thriller, suspans, psihologic sau chiar unul gen Sandra Brown. Însă nici vorbă de aşa ceva. Dacă numele cărţii nu spune prea multe, subtitlul, „Manualul creativităţii în afaceri”, face cu siguranţă lumină. „” reprezintă o colecţie de instrumente pentru generarea de idei creative şi sfaturi despre cum să ne utilizăm imaginaţia pentru a vedea în lucrurile simple din jurul nostru idei de afaceri, de noi produse sau metode de vânzare.
Metodele descrise sunt foarte variate, de la diferite tipuri de brainstorming, ascultarea subconştientului, până la strategii vizuale, asocieri spontane, jocuri de cuvinte, pentru o persoană sau pentru mai multe.
Nu e genul de carte pe care să o citeşti neapărat cap-coadă, pentru că metodele şi tehnicile de stimulare a creativităţii sunt abordate separat, aşa că poţi alege una care îţi place sau care ţi se potriveşte. Fiecare algoritm este expus clar şi apoi exemplificat cu idei concrete de afaceri şi/sau invenţii.
De exemplu, o sugestie pentru generarea de idei noi este să apelezi la oamenii din jurul tău. La prima vedere pare ceva simplu, însă dacă ne gândim mai bine ne dăm seama că prea puţini dintre noi ştiu să asculte. Pentru a ne dezvolta creativitatea este important să ne deschim urechile şi minţile şi să fim mai atenţi la ce auzim în jur, chiar dacă la prima vedere informaţia pare inutilă. Să nu ne limităm la domeniul nostru de interes – aşa cum sunt tentaţi de obicei experţii – pentru a găsi idei noi, ci să explorăm teritorii mai puţin cunoscute.
10 secrete pentru a asculta mai bine
- Găseşte alte domenii de interes, vorbeşte cu persoane cu alte specializări decât a ta
- Analizează conţinutul, nu forma de transmitere. Treci peste erorile vorbitorului
- Fii răbdător. Nu judeca până nu ai auzit totul
- Ascultă ideile. Încearcă să distingi temele centrale
- Fii flexibil. Foloseşte mai multe sisteme diferite pentru a ţine minte conţinutul
- Exersează-ţi calităţile de ascultător, fii tot timpul atent
- Nu te lăsa distras. Combate sau evită elementele care îţi pot distrage atenţia. Tolerează obiceiurile proaste şi învaţă să te concentrezi
- Exersează-ţi mintea. Foloseşte materiale explicative dificile pentru a-ţi pune mintea la contribuţie
- Păstrează-ţi mintea deschisă. Interpretează cuvintele colorate, nu le respinge
- Profită de faptul că gândul este mai rapid decât vorba. Provoacă, anticipează, rezumă mental, cântăreşte dovezile şi ascultă tonul vocii.
Comparaţiile, iluziile optice, problemele şi graficele converg în aceeaşi direcţie: avem doar de câştigat dacă renunţăm la prejudecăţi şi ne punem mintea la joacă. Inspiraţia pentru idei noi poate fi găsită în absolut orice în jurul nostru, chiar şi în lucruri şi fapte care aparent nu înseamnă mare lucru. Rolul manualului este să stimuleze creativitatea, aşa că nu este de ajuns să citeşti cartea ca să ai idei noi, ci trebuie să foloseşti instrumentele oferite, să le aplici şi să te joci cu posibilităţile.
Cartea o puteţi cumpăra de .
era sa ma pacalesti:)) dupa titlu, credeam ca te-ai apucat sa scrii despre carti politiste, thrilleruri, etc., mai bine ca n-ai facut-o!:) inteleg ca e carte pentru minte(!), pentru dezoltarea creativitatii, a perceptiei si a modului cum ii ascultam pe cei din jur. frumoase si aplicabile ideile enumarate, sa vedem cum le punem in practica.:)
Cine stie, poate la un moment dat o sa scriu si despre carti politiste sau de suspans, sunt printre genurile mele preferate 🙂
Ca de obicei, practica ne omoara : ))
Da, este concludent cu unele persoane din jurul nostru. Dar nu avem de ales. Caracterul nu se schimbă niciodată şi nici prejudecăţile .
Despre prejudecati nu stiu ce sa zic…cred totusi ca si ele se pot schimba, daca suntem destul de sinceri cu noi si avem taria sa recunoastem, eventual in urma unei experiente, ca am judecat gresit.
Pingback: SCAMPER sau cum să obţii idei noi « Zâmbet şi sănătate