USE-IT – hărţi gratuite cu recomandări de locuri faine

Cu sistemul USE-IT am făcut cunoştinţă la Bologna, mai exact la B&B-ul Il BaGatto, unde am găsit o hartă cu obiective turistice simpatice, atât din cele foarte cunoscute, cât şi locuri unde merg mai mult localnicii. Am fost încântată de descoperirile făcute cu ajutorul hărţii, că am scotocit un pic pe net în căutare de informaţii în plus.

Am aflat că proiectul USE-IT îşi propune să ofere turiştilor tineri informaţii utile despre atracţiile din peste 30 de oraşe europene, prin intermediul unor hărţi gratuite, cu design modern şi conţinut prietenos, actualizat. Acestea nu au publicitate sau texte plătite, ci cuprind doar locuri faine propuse de localnici, fie că este vorba de magazine, restaurante, pieţe, statui, detalii de clădiri, cluburi, biserici etc.

use it maps

Foto: facebook.com/useit

Povestea acestui sistem este deosebit de interesantă, mai ales că nu e o iniţiativă recentă, cum aş fi bănuit. Primele astfel de publicaţii au apărut în Copenhaga în anul 1971, când erau distribuite într-un centru de tineret numit Huset, pronunţat de majoritatea turiştilor “use it” – se pare că de aici îi vine numele 🙂 S-au extins apoi în Norvegia, Olanda şi Belgia, urmând aceeaşi filosofie non-comercială, iar în prezent reţeaua include oraşe din mai multe state ale Europei.

Hărţile USE-IT se găsesc în hosteluri şi localuri pentru tineri sau pot fi descărcate direct de pe site. De asemenea, există inclusiv o aplicaţie pentru mobil, tot gratuită. Am văzut că în unele oraşe USE-IT are şi un fel de sediu de unde poţi lua harta şi unde poţi afla informaţii. În Bruxelles, info-desk-ul se află la Galeriile Ravenstein, într-un spaţiu mic, dar extrem de primitor.

USE IT harti Bruxelles

La biroul din Bruxelles am văzut că şi Timişoara se află pe harta USE-IT, dar de pe Facebook am aflat apoi că nu a mai putut obţine finanţare şi deci nu se mai face. Păcat 🙁

Una peste alta, USE-IT mi se pare un bun punct de plecare când vine vorba de explorat locuri noi. Alături de alte iniţiative asemănătoare (de exemplu Spotted by Locals), oferă o perspectivă sinceră şi fresh asupra frumuseţilor ascunse dintr-un oraş.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *