Cum să ne hrănim mai sănătos (2)

Citeşte şi “Cum să ne hrănim mai sănătos (1)

  • supa-de-telina-la-brasserie

    Plătiţi mai mult şi consumaţi mai puţin. Sub deviza „Delicios şi mai puţin săţios!”, suntem îndemnaţi să cumpărăm cantităţi uriaşe de mâncare de calitate mediocră, vândută în pachete enorme la preţuri foarte mici. Dacă alegeţi să cheltuiţi mai mult pe mâncare de mai bună calitate, veţi mânca mai puţin, deoarece veţi avea nevoie de o cantitate mai mică pentru a vă sătura. A cheltui mai mult pe alimente de calitate superioară este o chestiune ce ţine mai mult de priorităţi decât de capacitatea financiară. Atenţie, nu întotdeauna ce e scump este şi sănătos.

  • “Mănâncă până eşti sătul în proporţie de 80%”, este moto-ul celor din Okinawa, recunoscuţi pentru longevitate. Ca să ne dăm seama când suntem sătuli este recomandat să fim atenţi la semnalele interne ale organismului şi nu la cele externe. Mulţi termină de mâncat când ambalajul sau bolul sunt goale, în farfurie nu a mai rămas nimic, sau s-a terminat emisiunea tv…
  • Luaţi masa. Mâncăm pe fugă şi tot mai rar împreună. Valoarea socială a mesei luate împreună s-a pierdut şi a fost înlocuită de sorbitul permanent şi ronţăitul în faţa televizorului sau la volan.
  • Mâncaţi la masă. Nu, biroul nu este o masă
  • Încercaţi să nu mâncaţi singuri. Atunci când mâncăm singuri şi în mod mecanic, mâncăm mai mult.
  • Nu căutaţi alimentul minune din bucătăria tradiţională: un singur aliment dintr-o alimentaţie ale cărei binefaceri sunt dovedite nu poate explica de ce adepţii respectivului regim trăiesc mai mult, sau de ce rata afecţiunilor cardiace sau a cancerului este mai redusă decât la persoanele care au adoptat alimentaţia occidentală modernă. O cultură alimentară este mai mult decât suma meniurilor sale; ea cuprinde comportamentele, obiceiurile alimentare şi regulile nescrise care guvernează relaţia populaţie vs. hrană
  • Serviţi porţii mai mici, în farfurii mai mici. Serviţi mâncarea şi băutura în recipiente mici. Folosiţi pahare mai mult înalte decât largi – avem tendinţa de a turna mai mult în paharele joase.
  • Lăsaţi alimentele sănătoase la vedere şi ascundeţi-le pe cele nesănătoase.
  • Mâncaţi fără grabă. Creierul are nevoie de 20 de minute pentru a primi informaţia că este plin
  • Gătiţi sau ţineţi o grădină. Cu cât mâncarea este gătită mai simplu, mai nepreparată termic, cu atât îşi păstrează mai bine vitaminele.

One thought on “Cum să ne hrănim mai sănătos (2)

  1. Pingback: Hrana, între ştiinţă şi cultură « Zâmbet şi sănătate

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.