Cum să dormi mai bine

Te simţi odihnit şi ca nou la jumătate de oră de când te-ai trezit? Dacă nu, uite câteva sugestii care te pot ajuta:

  • Redu cantitatea de cofeină şi alcool consumate pe tot parcursul zilei, nu doar seara.
  • Nu mânca cu 2-3 ore înainte să te culci, pentru a da timp stomacului să digere mâncarea. Este bine ca masa de seară să fie mai uşoară, însă nu sări peste ea, altfel nu vei putea să dormi din cauza foamei sau te vei trezi.
  • Treci în revistă ce s-a întâmplat pe parcursul zilei şi ce ai de făcut mâine. La fel, poţi scrie dacă te deranjează ceva sau ai o problemă de rezolvat. După ce ai notat toate astea pe hârtie, ia-ţi gândul de la ele, măcar noaptea. Sunt scrise, îţi vei aminti cu siguranţă, de ce să-ţi mai faci griji?
  • Creează-ţi un ritual, o rutină înainte de a merge la culcare. De exemplu, poţi citi ceva de plăcere, poţi medita sau face nişte exerciţii uşoare pentru relaxare, o baie caldă cu un gel de duş preferat cu care să simţi că te răsfeţi. ceai-si-carte
  • Dormi într-o cameră aerisită. Dacă ţi-e frig, mai bine te înveleşti decât să domi într-un spaţiu cu aer închis.
  • Ascultă un gen de muzică pe care îl consideri relaxant.
  • Dacă este posibil, nu ţine televizorul în camera în care dormi.
  • Fă pauze în timpul zilei. Dacă poţi să dormi după-amiaza, ar fi bine să nu depăşeşti 30 de minute – 1 oră, altfel noaptea te va lua somnul mai greu.
  • Ceaiurile de muşeţel sau tei au efect calmant.
  • Nu face sport cu o oră înainte de a merge la culcare, pentru că nu te vei putea odihni bine din cauza energiei.
  • Ţine lângă pat un pahar cu apă în caz că noapte ţi se face sete.
  • Dacă te trezeşti dimineaţa prea devreme din cauza luminii, alege draperii mai groase, sau, mai simplu, cumpără-ţi o mască de ochi pentru dormit.
  • Ideal, dormitorul ar trebui să fie separat de camera în care lucrezi. Dacă nu se poate altfel, măcar delimitează clar spaţiul pentru odihnă şi cel pentru lucru.grecia-santorini-hotel-aquavatos-camera
  • Pe cât posibil, culcă-te cam la aceeaşi oră în fiecare seară, pentru a-ţi obişnui organismul cu un ritm anume.
  • Fă curat în dormitor. Este mai greu să te relaxezi într-un mediu dezordonat.
  • Dacă te trezeşti în timpul nopţii:
    • nu aprinde lumina, te va scoate din starea de somn şi îţi va fi şi mai greu să adormi
    • nu te uita la ceas, vei începe să calculezi cât a mai rămas până când sună alarma şi vei deveni şi mai stresat. Gândeşte-te la ceva relaxant: pluteşti pe apă, eşti învelit în apă, dormi pe o saltea de catifea, etc.
  • Dacă te trezeşti mai devreme dimineaţa, te culci la loc sau te trezeşti? Dacă mai sunt mai puţin de 40 de minute până la ora de trezire, nu mai are sens să încerci să adormi. Dacă este mai mult timp, poţi încerca să te mai odihneşti puţin.
  • Renunţă să amâni trezirea după ce a sunat alarma. Snooze-ul te face să te simţi mai obosit.

La tine ce metode funcţionează pentru a avea un somn bun?

6 thoughts on “Cum să dormi mai bine

  1. Cristina P

    Eu fac sport – light cardio- si cu 1-2 h inainte de culcare si dorm ca bebe.
    Ai uitat sa mentionezi ceva: ceaiul VERDE; majoritatea are ceva cofeina si ar trebui evitat seara.
    Eu beau verde (chit ca e cu iasomie si cica fara cofeina) doar pana pe la ora 5; dupa aia o dau pe ginger / lemon (asta ca nu suport teiul sau mustelul)
    Eu adorm citind de ft multe ori; al meu sot rade de mine de mama focului cand ma vede ca ma cuibaresc cu cartea / tableta in pat.
    Citisem recent un articol interesant despre cele doua somnuri; mai ales iarna cand se intuneca devreme si ajungi mai repede in pat, e normal sa te trezesti la ore dubioase. Si nu incerca nush ce tricks sa adormi. Corpul isi cere drepturile si vei adormi in ritmul tau dupa ceva timp.
    Teoretic telefonul / tableta fac rau daca le accesezi inainte de culcare; practic eu dorm foarte bine cu ele in mana =))))

    Reply
    1. Andra :) Post author

      La mişcare depinde de organismul fiecăruia, dar şi de intensitate.
      Da, e bine să fie evitate ceaiurile verzi şi negre, însă şi aici e în funcţie de persoană. Eu beau ceai şi seara şi nu am probleme cu adormitul (cred că m-am obişnuit :))).
      N-am adormit niciodată citind, probabil n-am fost destul de obosită şi cartea n-a fost destul de plictisitoare 😛

      Reply
      1. Sabina

        Apreciez foarte mult blogul tau:)
        Spune-mi,te rog, care e titlul cartii din poza postata,cea cu ceaiul ? M-a facut foarte curioasa fragmentul prins in imagine.

        Reply
  2. Pingback: Cum să te trezești mai ușor dimineața | Zâmbet şi sănătate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *