Cum să ne organizăm bucătăria

Pentru multe persoane a sta în bucătărie este o corvoadă, iar camera însăşi este asociată cu un loc de trudit. Dar acest spaţiu poate deveni mai prietenos dacă este personalizat, decorat şi utilat în funcţie de preferinţele fiecăruia.

Bucătăria nu ar trebui să fie „Cenuşăreasa” casei, ci o cameră la fel de plăcută ca dormitorul sau sufrageria. Sunt o grămadă de feluri de mâncare simplu de preparat şi sănătoase în acelaşi timp, deci nu este nevoie de o autoexilare în bucătărie dacă nu îţi place să găteşti. Dacă transformi bucătăria într-un loc drag sufletului tău, nu ţi se va mai părea la fel de „fioroasă” şi simţindu-te mai bine în ea îţi va fi mai uşor să-ţi îmbunătăţeşti relaţia cu mâncarea.

ingrediente-sarmalute-bucatarim-sanatos

Câteva recomandări pentru a face din bucătărie un loc mai primitor şi organizat:

  • Organizaţi-vă eficient spaţiul de depozitare, astfel încât să aveţi la îndemână obiectele şi alimentele pe care le utilizaţi mai des.
  • Folosiţi cutii şi accesorii colorate sau clasice, dar practice şi pe placul vostru
  • Ţineţi punguţele de condimente într-o tavă, la un loc. Dacă folosiţi mai des unele condimente sub formă de praf (scorţişoară, boia, etc.), alocaţi pentru acestea recipiente la fel ca cele pentru sare şi piper. Sunt mult mai uşor de folosit decât dacă le turnaţi direct din pungă.
  • Pentru a prinde pungile deja începute folosiţi cleştişori de rufe coloraţi sau agrafe de birou
  • Cumpăraţi-vă o veselă care să vă placă, fie că este colorată sau simplă, astfel veţi mânca cu mai mare plăcere. Donaţi farfuriile şi vasele pe care le aveţi deja, dar nu vă încântă
  • Prindeţi cu ajutorul magneţilor de frigider reţete, imagini cu mâncăruri sănătoase apetisante sau chiar citate şi gânduri pozitive

pranz-la-cafenea-therapy

  • Nu păstraţi toate pungile de plastic pe care le primiţi când faceţi cumpărăturile. Ţineţi la îndemână doar câteva, iar pe restul le puteţi folosi pe post de saci menajeri.
  • Faceţi curăţenie în dulap, aruncaţi produsele nesănătoase şi alimentele expirate, iar cele în stare bună pe care nu le folosiţi, donaţi-le. Bazele pentru mâncăruri, supele semipreparate, „prafurile instant”, în general, nu au ce căuta în casă şi nici în organism.
  • Dacă ştiţi că vă este greu să rezistaţi tentaţiilor culinare, nu ţineţi dulciuri nesănătoase în casă. Înlocuiţi-le cu ciocolată neagră de calitate sau fructe uscate, iar dacă vă este poftă preparaţi voi înşivă ceva dulce sau mâncaţi în oraş. Zahărul şi făina albe, la fel, sunt de evitat. În loc de zahăr puteţi folosi miere sau stevia pentru îndulcire, iar făina nerafinată este o alegere mai bună.
  • În frigider sau în dulapuri, păstraţi alimentele sănătoase în faţă, cât mai la îndemână. Nu le ascundeţi după pungi de chipsuri sau cutii de îngheţată pentru că veţi uita de ele şi nici nu veţi fi tentaţi să le folosiţi.

legume-bucatarim-sanatos

  • Păstraţi fructele şi legumele pe cât posibil la vedere, aranjate frumos în fructiere sau pe farfurii obişnuite, gata de a fi servite
  • Faceţi-vă provizii de legume congelate şi câteva conserve (atenţie la ingrediente) pentru când vreţi să preparaţi ceva rapid şi nu aveţi timp de cumpărături

 

12 thoughts on “Cum să ne organizăm bucătăria

  1. Annemarie

    Am primit acum vreo luna diverse chestii pentru bucatarie (oale, farfurii, etc) si a trebuit sa reorganizez tot. Nu scriu ca sa ma laud, dar chiar am facut cum ai scris tu mai sus! 🙂
    Mai am insa de lucru la alimente sanatoase; am scapat de gustari de tipul chipsurilor, de faina alba si de “prafurile” nesanatoase, treptat (am avut un stil de viata extrem de dezorganizat; am mancat supe si paste si aproape orice instant), si acum trebuie sa-mi cumpar inlocuitori mai buni pentru organism. Momentan ma descurc doar cu niste orez si hrisca (integrale), pentru ca tin dieta Oshawa de care cred ca ai citit, asa ca nu am nevoie de prea multe. Dupa asta as incerca Montignac, dupa cum ti-am mai zis.
    Revenind (asa de mult mai vorbesc…) ideile tale mi se par foarte bune. Eu am ales sa pun mai la indemana farfuriile mai mici, ca sa fiu sigura ca ma limitez la o anumita cantitate si nu mananc de pofta mai mult decat ar trebui.

    Reply
    1. Andra :)

      Ah, si eu am mancat supe praf muult timp, plus alte prostii de genul asta. Trecerea spre alimentele sanatoase am facut-o treptat, in pasi mici, imi imaginez ca e mai dificil dintr-o data. Pe mine Montignac m-a ajutat sa-mi pun ordine in relatia cu mancarea. Eu zic ca esti pe drumul cel bun 🙂
      Multumesc de apreciere 🙂

      Reply
  2. Monica @DescoparItalia

    🙂 Cam asa mi-am organizat si eu acareturile in bucatarie. Nu cumpar niciodata dulciuri…ci doar fructe si cate o ciocolata neagra o data la cateva saptamani, pentru ca stiu ca daca sunt in casa nu rezist tentatiei.

    Reply
  3. WhiteChoco

    Interesant articolul. Ar trebui sa-mi printez sfaturile tale:) Sa fie asa ca o lista pe care sa bifez chestiile indeplinite;))

    Reply
  4. DianaEmma

    Unele mi se par prea de dichis… adică eu nu suport magneți și bilețele prin bucătărie. Sau briz-briz-uri de farfurii.
    Să fie cât mai aerisită și organizată, că la mine pasiune este pentru gătit. 😆

    Reply
    1. Andra :)

      Sa-nteleg ca-ti plac bucatariile minimaliste 🙂 Cred ca organizarea este de folos, indiferent de ce intelege fiecare prin ea 🙂

      Reply
      1. DianaEmma

        Nu neapărat minimaliste. Îmi plac și cele clasice.

        Însă îmi place să fie încărcată bucătăria de ustensile, aparatură și mirodenii.
        Nu ce floricele, fluturași, magneței, cutii colorate, imagini.
        Eu sunt foarte practică și deloc girly. 😆
        Prefer o farfurie simplă, nu una cu model. Niște cutii pentru condimente aproape… medicinale. 😆

        Reply
  5. Amelie

    Imi place ideea cu a tine dulciurile nesanatoase departe de bucataria proprie, acum ca sunt iar in schimbarea stilului de viata catre unul sanatos. Acum am pe raft doar ciocolata neagra. Chiar am observat ca am gasit acum cateva zile niste biscuitei uitati si parca mi-au dat peste cap tot meniul zilei (adica nu doar ca nu le-am rezistat lor, dar am mai adaugat si altele :)))
    Imi place sa am la vedere mere si kiwi, iar recent mi-am imbogatit si rezerva de condimente.
    Ce nu reusesc momentan sa fac este sa organizez toate lucrurile incat sa arate ordonat.

    Reply
    1. Andra :) Post author

      Condimentele sunt de mare ajutor, dau o savoare deosebită mâncărurilor. Eu le ador mai ales pe cele marocane 🙂
      Ca să pară mai ordonate produsele de tipul linte, paste, nuci, fructe uscate, fulgi de cereale etc, le poți ține în borcane mari, transparente, identice. Încă nu am implementat nici eu metoda asta 100% (am borcănele de sticlă diferite ca mărime), însă pe pinterest arată bine 😀

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *