Tabouleh cu quinoa

Zilele trecute am primit cadou o pungă mare de pătrunjel proaspăt (mulţumesc, Tea!) şi imediat m-am gândit la tabouleh, un fel de mâncare de nelipsit din restaurantele libaneze, pe care avusesem ocazia să-l savurez de câteva ori.

Ultima dată am nimerit în oraş un tabouleh atât de acru, că m-am considerat lecuită pentru totdeauna de aşa ceva. Sigur, între timp acreala s-a mai dus din memorie, aşa că am prins curaj şi am pregătit o salată tabouleh acasă, măsurând cu grijă cantitatea de zeamă de lămâie. Restul de pătrunjel l-am pus la congelator, la păstrare. E perfect pentru adăugat în supe sau tocăniţe, iar gustul rămâne proaspăt, chiar şi după câteva săptămâni.

tabouleh-cu-quinoaRevenind la tabouleh, am modificat un pic reţeta, adică am adaptat-o la proviziile mele: am înlocuit bulgurul cu quinoa, iar papilele gustative au fost încântate 🙂

Ingrediente

  • o mână mare de pătrunjel (eu l-am tocat foarte puţin, pentru că îmi plac frunzele mai mari)
  • câteva roşii cherry tăiate sferturi
  • o ceapă mică-mică tăiată mărunt
  • o ceşcuţă de quinoa fiartă
  • bonus: un pic de morcov ras
  • dressing din ulei de măsline, zeamă de lămâie, sare şi piper

Am amestecat toate cele de mai sus într-o farfurie generoasă şi, după o scurtă şedinţă foto, i-am făcut felul. Nu ştiu de ce până acum nu am mai pregătit tabouleh, că pătrunjel am tot avut, iar amestecul e floare la ureche (sau pătrunjel la ureche :D). Plus că are o grămadă de beneficii pentru organism: e entioxidant şi antibacterian, îmbunătăţeşte digestia, întăreşte sistemul imunitar. Conţine multă vitamina C, acid folic,betacaroten, vitamina B12, calciu etc.

salata-de-patrunjel-taboulehPoftă bună!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.